Frågor, svar och kontaktformulär
Kombilotteriet är ett prenumerationslotteri med 225 000 lotter. Man prenumererar på ett (eller flera) lottnummer och är då med i dragningar varje fredag. En spelomgång löper över 4 eller 5 veckor. Vinsterna består huvudsakligen av kontantvinster och högsta vinsten är 1 miljon kronor. På lågvinstnivå kan man vinna nya lotter eller en varuvinst. Varje spelomgång finns ett antal varuvinster att välja mellan.
En lott i Kombilotteriet kostar 225 kronor/månad.
Extralotteriet är tillgängligt för dig som redan har en Kombilott. Med din Extralott kan du varje fredag vinna upp till 250 000 kronor kontant.
En lott i Extralotteriet kostar 50 kr/månad.
Förmånstagare och ägare är Socialdemokraterna och SSU.
Lotteriets överskott går oavkortat till våra förmånstagare: Socialdemokraterna och SSU.
Kombilotteriet står under Spelinspektionens tillsyn och våra lotterier bedrivs med licenser beviljade av Spelinspektionen.
Du kan köpa en prenumeration på en Kombilott direkt via hemsidan eller genom att kontakta vår kundservice.
Du kan köpa en prenumeration på en Extralott direkt via hemsidan eller genom att kontakta vår kundservice.
Du kan välja att antingen få hem dina lotter per brev eller digitalt.
Om du väljer att lotterna ska levereras digitalt får du ett mejl från oss en gång per månad, på tisdagen innan spelomgången startar. I det finns dina lottnummer och betalningsinformation. Vinstplan, dragningslista, vinnarhistorier och tävlingar hittar du på hemsidan.
Om du väljer att lotterna ska levereras med post får du ett lottbrev med lottbevis, betalningsinformation och information om nästa månads vinster hemskickat i samband med att spelomgången startar. Observera att det kostar 25 kr i distributionskostnad att få lotter och betalningsinformation hem i brevlådan (se mer under fliken ”distributionsavgift”).
Du kan alltid rätta din lott och välja vinst på hemsidan, även om du får valt postalt lottuskick.
Vill du ändra leveranssätt? Logga in på Min sida, gå in under Mina uppgifter och välj leveranssätt. Det går även bra att kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Fysiska personer som är folkbokförda i Sverige och fyllda 18 år får delta i Kombilotteriet.
Du har full frihet att justera antalet lotter i din prenumeration, oavsett om du vill öka eller minska antalet. Kontakta bara vår kundservice och meddela hur du vill justera din prenumeration, så hjälper vi dig.
Det är dragning i lotteriet varje fredag året om. En spelomgång består av antingen fyra eller fem dragningar.
Du rättar lotten genom att logga in på vår hemsida och trycka på knappen Rätta din lott.
På Min sida under fliken Mina lotter hittar du dina aktuella lottnummer. Om din lott inte är rättad kan du klicka på knappen på din lott för att starta dragningen. Om du inte vill titta på den spännande dragningsfunktionen kan du i stället klicka på Snabbrätta och se resultatet direkt.
Nej, vi har vinstbevakning och kommer alltid att meddela dig om du vinner något.
Här hittar du den aktuella dragningslistan och resultaten i de tidigare spelperioderna.
Dragningen görs via ett dataprogram. Där finns tusentals olika slumpfrön. Notarius Publicus drar ett slumpfrö som vi sedan använder för att få fram en dragningslista. Vi använder oss av en Notarius Publicus för att vidmakthålla hög säkerhet i dragningarna.
Din vinst utbetalas till ditt konto cirka en vecka efter vinstdatum. Utbetalningen sker via Swedbanks stora kontoregister. Om du har ett konto hos Swedbank eller har ditt konto registrerat i registret kommer pengarna direkt in på ditt konto. I annat fall skickas det ut en utbetalningsavi per post. En avi kan lösas in kostnadsfritt på Swedbanks hemsida om du har mobilt BankID.
Om du vill vara säker på att din vinst kommer till rätt konto kan du anmäla till vilket konto du vill ha vinstutbetalningar från oss. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Alla våra vinster är skattefria.
Kombilotteriet har automatisk vinstbevakning. Det innebär att vi kontaktar dig antingen via mejl, sms eller brev för att informera dig om din vinst. Se till att vi har rätt kontaktuppgifter genom att dubbelkolla din information under mina uppgifter.
Du kan alltid själv rätta din lott i inloggat läge på vår hemsida och se om du har vunnit.
Om du loggar in på vår hemsida, och går till Min sida kan du se dina tidigare vinster under fliken Vinsthistorik.
Din premie skickas vanligtvis till dig tre veckor efter att vi mottagit din första betalning. Detta kan variera beroende på erbjudande.
För att säga upp prenumerationen i Kombilotteriet eller Extralotteriet måste du kontakta kundservice via mejl eller telefon. Om du inte vill delta i nästkommande spelomgång behöver du kontakta oss senast på fakturans förfallodatum.
Utebliven betalning gäller inte som uppsägning av prenumerationen.
Du kan betala dina lotter på flera sätt:
-
Via fakturan som kommer i lottutskicket (antingen per post eller digitalt)
-
Autogiro
-
Kort
-
Swish
-
E-faktura
För att få en överblick över dina betalningar kan du logga in på Min sida och gå in under Mina betalningar. Där kan du se om du har en obetald faktura och välja att betala den direkt via kort eller Swish.
Sista betalningsdag är det datum som står på fakturan, normalt den näst sista bankdagen varje månad.
Du ansöker om Autogiro antingen direkt via hemsidan eller med en pappersblankett.
Om du har e-legitimation/BankID eller Mobilt BankID gör du det snabbast genom att fylla i den digitala Autogiro-ansökan. Kontakta vår kundservice om du önskar en pappersblankett.
Det kan ta upp till tre veckor innan besked om anslutning kommer från banken. När din Autogiro-anslutning godkänts kommer det stå AUTOGIRO angivet på inbetalningskortet som medföljer i lottutskicket.
Om du redan betalat ditt lottpaket, och vi hinner dra beloppet via Autogiro, tillfaller en av betalningarna nästa lottpaket.
Du registrerar E-faktura direkt via din egen internetbank. För mer information om E-faktura, hittar du här.
Om du har missat att betala dina lotter innan sista betalningsdatum ska du betala in så snart som möjligt.
Om du av någon anledning råkar betala dubbelt tillfaller en av betalningarna nästa spelomgång.
Du loggar in på min sida genom att trycka på min sida-symbolen högst upp på sidan. Därefter får du upp ett fält som visar en QR-kod.
Om du har Mobilt BankID öppnar du appen på din telefon och skannar QR-koden. Därefter får du möjlighet att identifiera dig via Mobilt BankID. Följ instruktionerna i appen. När du genomfört legitimeringen är du inloggad på min sida.
Om du har BankID på samma enhet som du loggar in på, kommer du automatiskt att omdirigeras till BankID. Följ instruktionerna för att identifiera dig. När du genomfört verifieringen är du inloggad på min sida.
För att ändra dina uppgifter behöver du logga in på min sida. Det gör du genom att trycka på min sida-symbolen högst upp på sidan. När du är inloggad går du in under Mina uppgifter där du ser de uppgifter vi har om dig.
För att ändra dina uppgifter klickar du i den ruta du vill ändra och sedan fyller du i rätt uppgifter. När du är klar med ändringen trycker du på "Spara dina ändringar".
Om du behöver hjälp att ändra dina uppgifter går det bra att kontakta kundservice.
Läs mer om hur Kombispel tar ansvar under Spelansvar.
Om du upplever att du själv eller någon närstående spelar för mycket rekommenderar vi dig att kontakta Stödlinjen. Mer information hittar du på Stödlinjen.se.
Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter under integritetspolicy.
Nej, Kombispel har ingen koppling till Kombolotto. Vi får frågor från personer som har fått fakturor från Kombolotto, men Kombispel har inget med detta att göra. Kombolotto är ett olagligt spel som inte får marknadsföras och säljas i Sverige. Spelinspektionen har utfärdat ett förbud för Nordic Tech Services N.V. som driver Kombolotto, läs mer här.
Nedan hittar du
Kontakta oss
Telefon
Ring oss på telefonnummer 08-453 54 00. Vi svarar på dina frågor helgfria vardagar kl 8-18.
E-post
Vill du kontakta oss via e-post? Använd kontaktformuläret här på sidan. Tänk på att ange korrekta uppgifter så att vi kan hjälpa dig så fort som möjligt.
Alternativt kan du mejla direkt till kundservice@kombispel.se.
Chatt
Nu kan du även chatta med oss på kundservice. När chatten är öppen syns en symbol med pratbubblor längst ner till höger i webbläsarens fönster. Klicka på den och ange ditt namn, e-post och kundnummer så hjälper vi dig direkt.
Postadress
113 94 Stockholm